בנייה בהיררכיה נכונה!

איך לבנות אתר בהיררכיה נכונה לטובת קידום בגוגל.

 

מהי היררכיה של אתר?

שמירה על סדר היא תמיד חשובה והדבר לא שונה גם כשמדובר באתר שלכם. היררכיית האתר היא משמעותית לארגון המידע באופן נגיש לגולשים ולשימוש נוח באתר ולכן, על אף שמבחינת רבים מאיתנו מדובר בעבודה שחורה – יש לארגון היררכי נכון של האתר חשיבות גדולה. מה הופך את היררכיית האתר לכל כך משמעותית עבורו?

נוחות בגלישה

לפני הכל – הגולשים. בסופו של דבר, אתר שבנוי היררכית בצורה נכונה ולוגית, הוא אתר שהרבה יותר נוח לגולשים בו לבצע שימוש. אתר שבנוי בצורה היררכית טובה הוא כזה שיאפשר לגולש להתנהל בו בצורה נוחה ונגישה בלי יותר מידי בלבול. אתר מבולגן שיהיה לגולש קשה למצוא את עצמו בתוכו הוא אתר שאנשים פשוט יעזבו וכיוצא בזאת, אתר שלא ישרת את המטרה שלכם, כל מטרה אשר תהיה.

אידיאלי מהיבטי קידום

נוסף על הגולשים, הקידום האורגני הוא כמובן עניין שעומד על הפרק. היררכיה של אתר היא דבר שמאפשר לגוגל להבין ולהעמיק במבנה הפנימי של האתר שלכם מה שיאפשר לגוגל לקדם את הדפים הספציפיים בתוך האתר, נוסף על הדף הראשי שלו.

גם נוחה למנהל האתר

בסופו של דבר, אתר שמנוהל היררכית בצורה טובה הוא אתר שנוח גם למנהל האתר להשתמש בו. למשל, כאשר נרצה להוריד תכנים או להוסיף תכנים לאתר, כאשר יש כפילויות ותגיות מבלבלות כנראה שזה יהפוך לכאב ראש אחד גדול.

אז איך עושים את זה נכון?

בין אם מדובר באתר חדש שאתם רוצים לוודא שאתם מארגנים בצורה טובה ובין אם מדובר באתר שקיים תקופה, חשוב לדעת שתמיד יש מקום לשיפור. כמו שארון הבגדים שלנו לא נשאר מסודר מהרגע שסידרנו אותו, גם את היררכיית האתר שלנו חשוב מידי פעם לתחזק.

עד שלוש הקלקות

כמות ההקלקות הנדרשת על מנת להגיע מדף הבית לדף מסוים, משמעותית בבחינת הנגישות שלו עבור הגולש. דף שדורש כמות הקלקות גדולה הוא אחד שלא נגיש לגולשים וככזה, אחד שהגולשים פשוט לא צפויים להגיע אליו. ולכן, ככלל אצבע פשוט, חשוב להקפיד שכל דף באתר שלנו יהיה במרחק של עד שלוש הקלקות מדף הבית. בשביל לעשות את זה אפשר לנהוג במגוון שיטות בהן שיוך ותיוג של המאמרים והדפים לקטגוריות ותגיות, עבודה נכונה עם קישורים פנימיים וקישור של כל הקטגוריות מהניווט שלכם באתר.

תפריטים

בסופו של דבר, התפריט הוא הדרך הוויזואלית הפשוטה ביותר בה הגולש רואה את ההיררכיה. במרבית האתרים יש כמות מצומצמת יחסים של דפים שמקושרים מדף הבית, כאשר כל פריט מהווה קטגוריה. בכל זאת חשוב להתייחס לדפים שאולי לא מהווים קטגוריה בפני עצמה אך משמעותיים לקישור מדף הבית כמו צור קשר, או דף אודות. ולכן, יש חשיבות להקפיד על כך שיהיה ברור לגולשים שמדובר בעמודים שהם לא קטגוריה. היבט נוסף בתפריט הוא כמובן הנוחות בשימוש בו. וודאו שהתפריט לא ארוך בצורה לא רגילה ודורש גלילה עם העכבר כלפי מטה. במידה וכמות הפריטים גדולה מידי – בצעו שימוש בתפריט צדדי.

פירורי לחם

פירורי לחם הם רפרנס נוח במיוחד לגולש, על מנת להבהיר לו (וגם לגוגל), היכן הוא נמצא באתר. על אף שגולשים רבים יגיעו לאתר שלכם דרך דף הבית, במידה וגולש הגיע במקרה לדף פחות מרכזי באתר, פירורי הלחם יאפשרו לו להבין קצת יותר את מבנה האתר והמקום בו הוא נמצא כרגע וחשוב לא פחות, יאפשרו לו להגיע לדפים מרכזיים יותר תחתם יושב הדף הנוכחי בו הם נמצאים. את פירורי הלחם ניתן להטמיע דרך תוסף Yoast או להשתמש במידע מובנה.

שמרו על סדר בכתובת ה-URL

על אף שישנו כיום ויכוח על החשיבות לחלוקה לספריות ב-URL, במידה וכבר התחלתם לבצע חלוקה לספריות משנה, חשוב לשמור על רציפות. בנוסף, עדיף שלא לבצע שימוש בעברית בכתובת ה-URL, אמנם לא מדובר בהיבט שיפגע בהיררכיית האתר אך מענייני נוחות עדיף להימנע מכך.

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם דרך מצוינת לרמוז לגוגל על הקשרים בין העמודים. לא מדובר כמובן בהיררכיה קלאסית של האתר ואולי הטכניקה פועלת אפילו קצת בניגוד אליה. את הקישוריות ניתן לשלב במהלך הטקסט או לחילופין, ברשימת קישורים מומלצים בסיום המאמר. שילוב של קישורים פנימיים הוא מצוין כאשר מדובר בקישוריות לא מאולצת שלא תסייע למשתמש – תשתדלו שלא להגזים ולפגוע בחוויית המשתמש.

 

תוכן עניינים