מדריך קצר – בנייה בוורדפרס

קצת על וורדפרס

אם אתם שוקלים להקים אתר באינטרנט ומתלבטים בין האפשרויות השונות, כנראה שיצא לכם לשמוע על וורדפרס. וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן ובניית אתרים, מהפופולאריות ביותר בעולם. וורדפרס הוקמה בשנת 2003, מלווה את העולם שלנו כבר קרוב לעשרים שנה וצברה עם הזמן מוניטין חיובי במיוחד ולא סתם. מדובר במערכת קוד פתוח שמאפשרת למשתמשים בה לשדרג אותה במגוון כלים מה שהביא לבואם של בלי סוף תוספי וורדפרס שימושיים במיוחד. ובכל זאת, מדובר במערכת מאוד נוחה למנהלי אתרים גם עם ידע טכנולוגי בסיסי למדיי. ככזו וורדפרס הפכה למערכת שהיא לא פחות מאידיאלית לבנייה של אתרים, חנויות אינטרנטיות ובלוגים, ככה שכנראה יצא לכם להיתקל במגוון אתרים שפועלים דרכה.

על אף שמדובר במערכת נגישה במיוחד, כמו כל התחלה, גם בנייה של אתר חדש יכולה להפחיד אותנו לפחות בהתחלה. בשביל לעזור לכם כתבנו מדריך בנייה בוורדפרס שיעשה לכם קצת סדר בבלגן.

מה צפוי לכם בעבודה עם המערכת?

וורדפרס במקור נועדה לאפשר לכל מי שמעוניין בכך לנהל בקלות ופשטות בלוג. ולכן, עד היום הממשק שבה מבחין בין פוסטים, תפריטים ועמודים, ואלה ישמשו אתכם לניהול האתר בצורה השוטפת. הממשק עבודה בוורדפרס הוא פשוט ונגיש במיוחד, שלא דורש מכם ידע מוקדם בתכנות או יכולת לכתוב קוד. עם זאת, במידה ויש לכם את הידע והרצון, תוכלו לערוך את הקוד ולגשת לקבצים בשרת. בשביל לעשות לכם קצת סדר, הנה הן הפונקציות המרכזיות שתוכלו למצוא בממשק העבודה של המערכת.

ראשי

דף ה”ראשי”, הוא בעצם מעין דף הבית שלכם, שם תוכלו לגשת בקיצורי דרך לפעולות נפוצות שתוכלו בקלות לבצע במערכת, עדכונים, אירועים וחדשות על וורדפרס ועוד. לא מדובר האמת בחוצץ כזה מעניין ולכן אין יותר מידי מה לעשות בו.

עמודים

עמודי האתר הם ללא ספק החלק המרכזי בו. לעמודים שלכם תוכלו להוסיף בקלות טקסט, תמונות, וידאו ועוד. דרך החוצץ תוכלו לערוך את העמודים הקיימים באתר שלכם, ליצור דפים חדשים, להגדיר את דף הבית ועוד.

פוסטים

וורדפרס כאמור, התחילה את דרכה כממשק לניהול ויצירת בלוגים ובהתאם, הפוסטים לוקחים חלק מרכזי מהמערכת. הפוסט הוא קטע כתיבה שתוכלו לפרסם באופן שוטף בבלוג של האתר שלכם. באופן כזה תוכלו לספר על עצמכם, על האתר ועל הדברים שאפשר למצוא בו וחשוב לא פחות – מדובר בדרך מצוינת לקדם אורגנית את האתר. כלומר, לעומת העמודים של האתר שהתוכן בהם יחסית קבוע, החלק הדינמי באתר שלכם יהיה כנראה הבלוג, אותו תעדכנו ותשנו בשגרה. בדף הפוסטים שלכם תוכלו לערוך פוסטים קיימים או ליצור חדשים, לקשר אותם לקטגוריה מסוימת באתר ולצרף תגים.

מדיה

בחוצץ המדיה שלכם תוכלו בקלות לנהל קבצי מדיה בהם אודיו, תמונות, מסמכים וקבצי וידאו. כלומר, לפני שאתם מעוניינים להעלות לדף חדש באתר שלכם את הקבצים, נהוג לנהל את קבצי המדיה בשרת דרך החוצץ הזה מבעוד מועד. באופן כזה בעת כתיבת הדף תוכלו לשלב את הקבצים בצורה שוטפת ונוחה.

עיצוב

חוצץ העיצוב יאפשר לכם לבחור את תבנית הוורדפרס שתשמש אתכם כבסיס הנראותי של מבנה האתר. תבניות וורדפרס הן דרך פשוטה להקל על בונה האתר בבחירת העיצוב, ארגון הטקסט, הצבעים של הדפים ועוד. על אף שמדובר באופציה מאוד נוחה עבור רבים, לא מעט בוני אתרים מחליטים לוותר על התבניות המעוצבות שוורדפרס מצעה ונעזרים באלמנטור ובילדרים נוספים בשביל להקים דפים באתר.

תגובות

בחוצץ התגובות תוכלו לנהל את התגובות של הגולשים לפוסטים שלכם בבלוג, למחוק תגובות לא לגיטימיות, לאשר תגובות וגם להגיב בעצמכם לגולשי האתר.

תוספים

ולבסוף, אי אפשר לדבר על וורדפרס ללא להתייחס לתוספים. כאמור, וורפדרס היא מערכת קוד פתוח ובהתאם, היא מאפשרת למשתמשים בה ליצור ולהתקין מגוון תוספים שיאפשר ולכם להרחיב את היכולות של השימוש בממשק. בחוצץ התוספים תוכלו לחפש מגוון תוספים שונים, לקרוא עליהן חוות דעת של גולשים ובמידת הצורך גם להסיר תוצר שאתם לא מרוצים ממנו.

 

תוכן עניינים